Κυριακή, Μαΐου 20, 2007

Ραδιο-Φονικά

Δε μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν η ζωή μου χωρίς μουσική. Νομίζω ανούσια, άχρωμη, άοσμη σαν κάτι στοιχεία που λέγαμε παλιά στη χημεία.
Η αγάπη για τη μουσική ήρθε μέσα από ένα σαράκι. Κάπου εκεί στα 14 χρόνια μου άρχισα να ασχολούμαι με τα ηλεκτρονικά. Στα 15 μου είχα στα χέρια μου τον πρώτο μου ραδιοφωνικό πομπό FM. Τα μέσα πενιχρά, έτσι κι αλλιώς στην επαρχία, δεν είχαμε και τις κατάλληκες πρώτες ύλες για την κατασκευή των πομπών μας. Ενα πικ-απ δώρο επειδή είχα καλούς βαθμούς, ένα κασετοφωνάκι απλό, ένα ενισχυτή κατασκευασμένο απο παλιό ραδιόφωνο και μερικούς δίσκους και κασέτες. Θυμάμαι πάντως καποιους συντοπίτες, που προχωρήσαμε μαζί σ' αυτή τη μοναχική και εκτός νόμου πορεία. Ο "Ανταμς", ο "Τζούνιορ", ο "Ερημίτης" μερικοί, που παρά τους κινδύνους και το κυνηγητό, προσπαθούσαμε να περάσουμε ακούσματα πέρα από τα σουξεδιάρικα των μεσαίων, λαικοσκυλάδικα και συναφή.
Αυτή η εποχή είχε όλη την αγνότητα του ερασιτεχνισμού, την αγωνία του παράνομου, την ικανοποίηση της διαφορετικότητας.
Χρόνια μετά η ζωή τα έφερε έτσι που ασχολήθηκα επαγγελματικά από τεχνικό πόστο με το επαγγελματικό ραδιόφωνο. Μεγάλη απογοήτευση. Που πήγαν εκείνα τα συναισθήματα των πρώτων χρόνων; Το μεράκι όμως δεν έφευγε και έτσι κάποια βράδυα συνέχισα να τοφοδοτώ με ρόκ και μπλούζ ακούσματα τους αιθέρες. Ηταν τότε μόνο που αισθανόμουνα πως πραγματικά συνέχιζα εκείνο που είχα ξεκινήσει κάποτε.
Το σημερινό ραδιόφωνο κατέχει μεγάλη μερίδα στην εν γένει ζωή μου, καθώς τις περισσότερες ώρες της ημέρας είναι μόνιμη συντροφιά. Διαφωνώ με πολλά μα πάρα πολλά αλλά συνεχίζει να με ελκύει όπως τότε.. και ας ακούω πλέον "μουσικούς παραγωγούς".
Ο όρος δε μου αρέσει καθόλου, αντίθετα τον θεωρώ αδόκιμο και νομίζω πως προσβάλει αυτούς που δημιουργούν μουσική, αλλά αφού επικράτησε, ας είναι..
Από τον ραδιοπειρατή στον επαγγελματία "μουσικό παραγωγό", εξέλιξη......
Και όπως λέει και ο φίλος μου ο Κωστής ο Μαραβέγιας στο τραγούδι του ¨Ραδιοπειρατής"
...Κάπου εδώ φίλοι μας φτανει στο τέλος η σημερινή μας εκπομπή αλλά και όλο το πρόγραμμα αυτών των πέντε χρόνων του "Ραδιοπειρατή"
Καληνύχτα σας και να ακούτε ραδιόφωνο......

12 σχόλια:

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

Με πήγες πολλά χρόνια πίσω, ερασιτέχνης ξεκίνησα κι εγώ στο ραδιόφωνο, τώρα πια είμαι... επαγγελματίας ερασιτέχνης.
Αν και καταλαβαίνω αυτό που έγραψες περί μουσικών παραγωγών, αν μου επιτρέπεις, να πω ότι υπάρχουν πολλοί που είναι ραδιοφωνικοί παραγωγοί και μουσικοί παραγωγοί, ταυτόχρονα.
Υπάρχουν πολλοί που γράφουν μουσική και μεταδίδουν στην εκπομπή τους μουσική άλλων. Μικρή η περίπτωση αυτή, αλλά υπάρχει.
Συνέχισε να μας ταξιδεύεις...

o kairos είπε...

Οι ερασιτεχνες ηταν παντα οι καλυτεροι επαγγελματιες

JoaN είπε...

θα ακούμε...

Unknown είπε...

είσαστε στον αέρα...

Specter είπε...

@σπύρο περίμενα να αντιδράσεις μιας και κάτι μου έλεγε το όνομα, κάπου σε έχω ακούσει, έλα που δε θυμάμαι ομως, θα σε πετύχω όμως που θα πάει;
Η μειοψηφία μήπως πνίγεται στα χάλια των πολλών; Αλλά έτσι κι αλλιώς εμείς αγαπάμε το ραδιόφωνο..
@καιρός. Η αγάπη και το μεράκι βλέπεις..
@joan Παντού και πάντα :)
@narita Και μας αφιερώνουμε μελωδίες...

[Germanos] είπε...

θυμαμαι καλά την εποχή αυτή των ραδιο-ερασιτεχνών

Λιγοι βάζανε Ελληνικά , κάποιοι περισσότεροι ποπ της εποχής και κάποιοι ηταν πιο ψαγμένοι.
[Οι ραδιο ερασιτέχνες ήταν οι μπλόγκερς των 80'ς ]

Gaara είπε...

Κάνει όντως πολύ καλό/moody ραδιόφωνο!! ( ;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ από τα 9 με 10 ήμουν κολλημένη πάνω στο ραδιόφωνο. Το αγάπαγα πολύ , τόσο δα μικρό παιδάκι , και ως παιδάκι αγάπαγα σχεδόν και αυτούς που έκαναν τις εκπομπές.
Θυμάμαι τόσες και τόσες ακροάσεις συνδεδεμένες με τη ζωή μου γιατί μεγάλωνα με αυτό πάντα δίπλα μου. Πλέον ακούω σπάνια , έως ποτέ.
Είμαι πολύ κοντά στο να πω ότι μου είναι από αδιάφορο έως αποκρουστικό. Πριν 10 -15 χρόνια δεν θα πίστευα ότι θα το έλεγα ποτέ αυτό. Εκπέμπει τόοοοοοσηη ψευτιά , τόση επιτήδευση , τόσο στήσιμο , τόση κονσέρβα κλπ κλπ κλπ που χίλιες φορές να πετύχω κανέναν σταθμό "ράδιο κάτω λαχανάδες" να λέει ο τύπος ότι το 3ο γράμμα της αλφαβήτου αφιερώνει στην Σούλα και να πέφτει μετά το βαρύ λαϊκό , τουλάχιστον αυτό έχει ακόμη γνησιότητα και αλήθεια.
Ίσως είμαι πολύ αφοριστική δεν ξέρω , κάπου θα παίζει κάτι καλό , αν το ξέρεις να μου το μαρτυρήσεις.

Specter είπε...

@[Germanos]
Ωραίος ο συσχετισμός
@gaara
Δεν είσαι αντικειμενικός :P
@roxanne
Χωρίς αφορισμούς και προκαταλήψεις θα βρείς αυτό που θα σε αντιπροσωπεύει, είμαι σίγουρος.
Δεν έχω να σου προτείνω κάτι, εμπιστέψου τα δικά σου κριτίρια και το ενστικτό σου.

the muppet show girls είπε...

Απ'το ραδιόφωνο ακούω δυνατά τζαζ ροκ...'-)
Μια νυχτερινή εκπομπή-νυχτερινή διαδρομή, όλη η ζωή...στα FM

Καλή μας ακρόαση. Καλά ταξίδια στα...ραδιοκύματα '-)

Π.

Ανώνυμος είπε...

Αν κρίνω από κάποια μικρά δείγματα που σε έχω ακούσει να κάνεις ραδιόφωνο, οκ δν μετέδιδες συχνότητες, αλλα συνδυασμούς 0-1, εκει, ένα βράδυ μέσα από το DC++, μπορώ με σιγουριά να πω οτι πραγματικά το έχεις μέσα σου...Άσχετα αν εκείνο το βράδυ μας "πέθανες" με τις επιλογές σου - "Φταίω που ενώ μεγάλωσα τα ίδια λάθη κανω...." -...

Keep up φίλε μου. :)
Θ.

Specter είπε...

@the muppet show girls
Φρόντισε να απολαμβάνεις πάντα αυτά τα μοναδικά ταξίδια :)
@drifter
Είναι το μεράκι...